Akustiikkapalvelut auttaa sisustussuunnittelijoita ja arkkitehteja akustiikkatuotteilla ja ratkaisukeskeisellä palvelulla luomaan tyylikkäitä tiloja, jotka hivelevät silmiä ja korvia.
”Nimemme on Akustiikkapalvelut, eli työmme on palvella asiakasta akustiikan haasteissa”. Kuvassa vas. Marko Piispanen ja oik. Joakim Välitalo.
Teet töitä toimistossa, mutta keskittyminen katkeilee vähän väliä: työkaveri puhuu puhelimessa, naurunremakka kuuluu kahvihuoneesta ja sähköposti kilahtelee vähän väliä. Illalla olo on väsynyt ja ärtynyt.
Tutkimusten mukaan hyvän akustiikan tuoma rauhallinen äänimaisema parantaa työhyvinvointia, vähentää virheiden määrää ja jopa laskee verenpainetta. Vaikka hyvä akustiikka on hyvinvoinnin kannalta yksi tärkeimpiä elementtejä,
tilan akustoiminen jää usein pienimmälle huomiolle suunnittelussa.
Akustiikkapalvelut auttaa löytämään toimivat ja kauniit akustiikkaratkaisut suunnittelu- ja arkkitehtitoimistojen tekemien tilasuunnitelmien ja tilojen akustiikkavaatimusten pohjalta.
Akustiikkapalvelut maahantuo Suomeen ja valmistuttaa Skandinavian parhaimpia ja laadukkaimpia
brändejä, joissa yhdistyvät tyylikäs design, korkealuokkaiset akustoarvot sekä ekologiset ja turvalliset materiaalit.
Akustiikkapalveluiden toimitilat ovat hyvä esimerkki siitä, miten tyylikkäästi akustiikan voi upottaa sisustukseen.
Sisustussuunnittelijan työ nopeutuu ja helpottuu
Asiakkaan kannattaa ottaa yhteyttä Akustiikkapalveluihin heti suunnittelun alkuvaiheessa.
Akustiikkapalveluiden muunneltavien tuotteiden ja ratkaisukeskeisen palvelun avulla sisustussuunnittelijat ja arkkitehdit pääsevät leikittelemään luovuudellaan suunnitelmiensa toteuttamiseksi.
– Suunnittelijoiden ja arkkitehtien projekti nopeutuu ja helpottuu asiantuntijuutemme avulla. Valitsemme kohteeseen kerralla sopivat tuotteet, jotka sopivat myös asiakkaan budjettiin, Akustiikkapalveluiden maajohtaja
Joakim Välitalo kiteyttää.
Piispanen ja Välitalo ottavat aina erilaisia materiaaleja ja näytekappaleita mukaan asiakastapaamisiin. Materiaalien koskettaminen ja näkeminen konkretisoi ja helpottaa tilan visualisointia.
– Avullamme asiakas säästää aikaa ja rahaa, kun hänen ei tarvitse käyttää aikaa tuotteiden etsimiseen. Samalla hän välttyy kalleimmilta virhehankinnoilta. Pystymme antamaan myös nopeasti vastauksen akustointiin liittyviin kysymyksiin, hän jatkaa.
Akustiikan suunnittelussa ei ole tärkeää ainoastaan sopivat tuotteet, vaan myös
miten akustiikka sijoitetaan tilaan. Suunnittelussa on huomioitava, millainen tila on ja millaiseen käyttötarkoitukseen se tulee. Iso koulun ruokala ja pieni käytävämäinen avokonttori ovat tiloiltaan erilaisia.
Akustiikkatuotteiden näkeminen ja koskettaminen inspiroivat
Akustiikkatuotteista puhuttaessa mieleen tulevat ensimmäiseksi valkoiset
akustiikkalevyt seinissä ja
katoissa. Akustiikan voi kuitenkin kätkeä taiteeseen, moderneihin huonekaluihin, tekstiileihin tai vaikkapa valaisimiin. Voisi sanoa, että vain taivas on rajana.
– Huomioimme akustiikan suunnittelussa tuotteiden kauneuden, turvallisuuden ja sopivuuden suunniteltuun tilaan. Akustiikkatuotteet istuvat niin hyvin sisustukseen, ettei niistä huomaa, että ne akustoivat. Upotamme akustoivat ominaisuudet kauneuteen, toimitusjohtaja
Marko Piispanen kertoo.
”Avullamme asiakas säästää aikaa ja rahaa, kun hänen ei tarvitse käyttää aikaa tuotteiden etsimiseen. Pystymme antamaan myös nopeasti vastauksen akustointiin liittyviin kysymyksiin.”
Akustiikkapalvelut tapaa asiakkaat aina kasvotusten, jos se on mahdollista. Tapaamisessa asiakkaat pääsevät katsomaan ja koskemaan erilaisia akustiikkatuotteita ja materiaaleja. Tuotteiden lähempi tutkiminen ja silittäminen inspiroi ja auttaa asiakasta visualisoimaan mielessään, millainen tila voisi olla kyseisillä tuotteilla.
– Vahvuutemme on tuotteiden muunneltavuus ja mittatilaustuotteiden valmistaminen. Tuotteita voi muokata eri kokoiseksi, muotoiseksi ja väriseksi. Kotisivuillamme on vain murto-osa tarjoamistamme tuotteista. Jos mielessäsi on tietynlainen tuote, niin kannattaa ottaa suoraan
meihin yhteyttä, Välitalo vinkkaa hymyillen.
Asiakaslähtöinen ja ratkaisukeskeinen palvelu on Akustiikkapalveluille sydämen asia.
– Uskomme asiakaspalvelun voimaan, koska jokainen ihminen ja yritys haluaa lähtökohtaisesti tulla palvelluksi. Se ei ole muuttunut mihinkään, vaikka teknologia on osin korvannut ihmisen tuottaman asiakaspalvelun. Nimemme on Akustiikkapalvelut, eli työmme on palvella asiakasta akustiikan haasteissa, Piispanen ja Välitalo sanovat yhdessä.